25 septembrie, 2013

A fost semnat Acordul de Proiect și Acordul de Implementare pentru Magistrala 4 de metrou

FacebookTwitterGoogle+Share
[justified_image_grid caption=off mobile_caption=off ids=”2629,2630,2631″]

Acordul de Proiect şi Acordul de Implementare aferente Proiectului
„Studiu de pre-fezabilitate (SPF) şi Studiu de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu
în cadrul Obiectivului 2 al Ariei de concentrare 4 – „Îmbunătăţirea mediului înconjurător” a Programului de Cooperare Elveţiano – Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse

La data de 24 septembrie 2013, la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a avut loc semnarea următoarelor documente:

    • Acordul de Proiect între Elveţia, reprezentată de Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice al Consiliului Federal Elveţian (SECO) şi Guvernul României, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare (UNC) şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Organism Intermediar (OI)

şi

    • Acordul de Implementare între Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare (UNC), Ministerul Transporturilor şi Metrorex S.A., în calitate de Beneficiar,

pentru realizarea Proiectului „Studiu de pre-fezabilitate (SPF) şi studiu de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, aprobat la data de 12 iulie 2012, în cadrul Obiectivului 2 al Ariei de concentrare 4 – „Îmbunătăţirea mediului înconjurător” a Programului de Cooperare Elveţiano – Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse”.

Durata Proiectului este de 30 de luni, cu o valoare de 10 milioane CHF (fără TVA), din care contribuţia elveţiană nerambursabilă este de maximum 85%, respectiv 8,5 milioane CHF, iar contribuţia părţii române este de minimum 15%, respectiv 1,5 milioane CHF.

  • Obiectivul principal al Proiectului “Studiu de pre-fezabilitate (SPF) şi Studiu de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu” este de a sprijini Metrorex S.A. în decizia sa de extindere a Liniei 4 de metrou, între Gara de Nord şi Gara Progresu. Activitaţile includ elaborarea Studiului de pre-fezabilitate (SPF), a Studiului de Fezabilitate (SF), precum şi a unui studiu multimodal de transport pentru Bucureşti, a unui studiu de siguranţă privind creşterea potenţială a traficului pe Linia 4 şi sprijinirea realizării unui parteneriat instituţional între Metrorex şi companii de transport public din Elveţia.