18 ianuarie, 2012

Bani europeni pentru formarea cadrelor didactice si prevenirea abandonului școlar

Abandonul școlar este, la momentul actual, o problema cu care se confrunta toate statele membre din Uniunea Europeana. De aceea, Strategia UE 2020 pentru o creștere inteligenta, ecologica si favorabila incluziunii prevede reducerea ratei de abandon școlar timpuriu la un procent de 10%, având in vedere ca media actuala in UE este de 14.4%, iar Romania are o rata de 16,6%. In acest context, am inițiat in ultima perioada in Parlamentul European mai multe masuri de combatere a acestui fenomen si am dezbătut modalitățile cele mai indicate de soluționare a acestei probleme.

Printre masurile adoptate recent se număra si amendamentul pe care l-am depus la bugetul UE pentru anul 2012 si care a fost votat in plenul Parlamentului European. Am inițiat acest amendament deoarece, in cadrul bugetului pentru anul acesta, unul dintre aspectele esențiale l-a constituit propunerea venita din partea Parlamentului de mărire a finanțărilor acordate educației, in special a liniei bugetare destinate Programului de invatare pe tot parcursul vieții. Prin aceasta modificare la bugetul Uniunii Europene, am solicitat alocarea unei sume care sa permită susținerea tuturor proiectelor europene care vor avea drept scop încurajarea parteneriatelor europene, utilizarea de noi modele educaționale, schimbul de bune practici si formarea cadrelor didactice in vederea prevenirii si împiedicării abandonului școlar in toate statele din Europa. Comisiile de specialitate din Parlamentul European, Comisia pentru cultura si educație si Comisia pentru Buget, au sprijinit inca de la început acest demers si au votat in favoarea amendamentului înainte ca acesta sa fie aprobat de plenul Parlamentului la Strasbourg. Drept urmare, in acest an vor fi alocați bani din cadrul bugetului extins al Programului de invatare pe tot parcursul vieții pentru acțiuni care vor viza prevenirea si combaterea abandonului școlar.

Aceste fonduri vin in sprijinul cadrelor didactice care, in repetate rânduri, au subliniat necesitatea unei formari profesionale adecvate si si-au exprimat dorința de a beneficia de aceasta. Mai exact, școlile care vor fi interesate sa obtina finanțare europeana pentru a-si imbunatati metodele de predare si invatare, pentru a-si forma profesorii si invatatorii, pentru a-si imbunatati performantele si calitatea actului educațional vor putea beneficia de o astfel de finanțare europeana. Obiectivul principal este ca prin intermediul acestor proiecte instituțiile de invatamant sa poată pune bazele unui model de invatare care sa fie adaptat nevoilor fiecărui elev, capabil sa prevină si sa combată abandonul școlar.

Din păcate, conform statisticilor Eurostat, tara noastră se afla printre statele care au o rata a abandonului școlar mare, cu un procent care depaseste media europeana. Criza economica actuala si veniturile mici sunt doar o parte dintre cauzele care stau la baza agravării acestui fenomen si consider ca este extrem de îngrijorător faptul ca autoritățile romane nu iau masuri eficiente pentru viitorul sistemului educațional din Romania si implicit al copiilor noștri. Avem nevoie urgenta de masuri concrete care sa duca la reducerea numărului tinerilor care abandonează școala, deoarece odată ramași fara studii aceștia isi pierd șansa de a avea un loc de munca si o viața decenta.

Un răspuns la “Bani europeni pentru formarea cadrelor didactice si prevenirea abandonului școlar”

  1. […] București și în toate celelalte orașe mari să devină material de studiu peste încă 20 de ani. Ar fi păcat ca textele scrise cu pixul, cutiile rupte și transformate în pancarte și toate […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*
Website