10 aprilie, 2008

Despre promovarea Portului Constanta in cadrul Politicii Europene Portuare

Astazi, as dori sa spun cateva cuvinte despre promovarea  Portului Constanta, in contextul discutiilor din Parlamentul European pe marginea “Politicii portuare europeane”. Astfel, in calitate de raportor din partea grupului ALDE, am reusit sa introduc in avizul privind “Politica portuara europeana”, dezbatut in aceasta saptamana la Bruxelles, patru amendamente care vizeaza direct promovarea dezvoltarii portuare si a transportului maritim la Marea Neagra.

Doua aspecte principale mi-au atras atentia in vederea promovarii porturilor din bazinul Marii Negre si cu precadere a portului Constanta. Pe de-o parte intentia de a se acorda o mai mare atentie dezvoltarii transportului pe caile navigabile interioare pentru reducerea traficului rutier, iar pe de alta parte intentia de modernizare si extindere a porturilor principale. In ambele cazuri, consider ca Romania ar fi favorizata si de aceea amendamentele mele au accentuat necesitatea utilizarii programelor de cooperare ale politicii UE de vecinatate si extindere ca si utilitatea conectarii zonelor portuare cu retelele transeuropene de transport. In acelasi timp, am sustinut si stabilirea unei serii de exigente comune privind formarea profesionala a lucratorilor portuari in vederea cresterii mobilitatii lor prin intermediul recunoasterii reciproce a calificarilor acestora in porturile europene.

Consider ca porturile reprezinta unul din elementele esentiale ale coeziunii in Europa datorita dezvoltarii industriei de croaziera care a transformat unele porturi in centre de turism pentru orase si regiuni intregi. Totodata, ele sunt sursa a peste jumatate de milion de locuri de munca care asigura caracterul dinamic si dezvoltarea regiunilor respective. Documentul final pune accentul in special pe modernizarea si imbunatatirea imaginii porturilor europene, pe obtinerea unei mai bune integrari a acestora in oras si viata urbana si pe aplicarea unei politici a transporturilor multimodale care sa faca posibila conectarea efectiva a porturilor cu zonele din interior.

Raportul, aprobat aproape in unanimitate de Comisia pentru Dezvoltare Regionala a Parlamentului European (48 voturi pentru si o abtinere), concluzioneaza faptul ca transportul si porturile maritime reprezinta elemente cheie ale lantului care leaga Piata Unica europeana de economia mondiala.

        

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*
Website