Ministrul Transporturilor

spacer5
„Responsabili față de viitorul României, trebuie să folosim avantajul strategic al finanțărilor UE pentru o rețea puternică de transport intermodal, de la trenuri de mare

Caut şi propun soluţii alături de partenerii noştri europeni pentru ca România să aibă:

Harta Dunarii EUropene

  • O reţea de transport interconectată pentru traficul de pasageri şi marfă;
  • Trenuri de mare viteză;
  • O rețea de cale ferată complet reabilitată;
  • Gări curate şi primitoare;
  • Transport cu trenul la acelaşi nivel de confort cu cel european;
  • Siguranţă sporită la trecerile de nivel cu calea ferată pentru autovehicule;
  • Oraşe-portuare devenite centre multimodale de transport pe Dunăre;
  • Un Port Constanţa modernizat complet, o adevărată poartă de intrare în Europa pentru comerţul Asiei;
  • O reţea extinsă, integrată şi performantă de Metrou bucureştean;
  • Aeroporturi funcţionale cu ultimele tehnologii aeronavale;
  • Servicii de transport accesibile şi apreciate;
  • Locuri de muncă în sectorul Transporturilor;
  • Angajaţi în Transporturi multumiţi şi recompensaţi pentru rezultatele lor;

 

„Am muncit în fiecare zi împreună cu oamenii din Ministerul Transporturilor să transformăm viziunea în realitate.”

 

[row_fluid]

[themecolor]Obiectivele mele:[/themecolor]

[togglegroup] [toggle state=”open” title=”Să călătorim rapid, sigur şi confortabil cu trenul”]

[lambda_icon icon=”icon-globe” size=”icon-4x” spin=”icon-spin” align=”alignleft” color=”#333333″]”Pentru scăderea costurilor şi a poluării, UE urmăreşte ca 30% din transportul rutier de mărfuri pe rute mai mari de 300 km să treacă, până în 2030, pe cale ferată sau navală, iar până în 2050, acest nivel să ajungă la 50%, printr-un coridor feroviar de mare viteză. Urmărind acest obiectiv, derulăm în România proiecte de modernizare a căilor ferate, pentru creşterea calităţii transporturilor feroviare de pasageri şi marfă.”[/toggle]

[toggle title=”Să investim banii europeni, nu să-i cheltuim”][lambda_icon icon=”icon-cog” size=”icon-4x” spin=”icon-spin” align=”alignleft” color=”#333333″]”Facem toate verificările necesare pentru a asigura respectarea procedurilor şi a licitaţiilor pe fonduri europene. Astfel, absorbim mai mulţi bani şi nu ni se vor mai bloca finanţările pentru proiecte. Prin investiţiile realizate vom reuşi să schimbăm calitatea transportului public. Investim în timp într-o infrastructură de calitate, care va aduce cu sine noi investiţii şi noi locuri de muncă.”[/toggle]

[toggle title=”Să dezvoltăm porturile de la Dunăre pentru a le conecta la reţeaua rutieră şi de cale ferată”][lambda_icon icon=”icon-refresh” size=”icon-4x” spin=”icon-spin” align=”alignleft” color=”#333333″]”Strategia Dunării elaborată de UE înseamnă investiţii în dezvoltarea infrastructurii porturilor, care se transformă astfel în centre multimodale de transport (naval-rutier-feroviar). Modernizarea oraşelor-portuare va atrage cu sine investiţii şi locuri de muncă noi şi va creşte nivelul de dezvoltare economică al regiunilor din sudul şi estul României, aflate acum iî topul celor mai sărace zone din ţară.”[/toggle] [/togglegroup]
[/row_fluid]

spacer25
[row_fluid]

[themecolor]Măsuri:[/themecolor]

[/row_fluid]
[row_fluid]
[one_half]

Sectorul feroviar

tren

  1. Rentabilizarea companiei CFR Călători şi o permanentă adaptare la nevoile de transport;
  2. Continuarea procesului de privatizare la CFR Marfă;
  3. Negocieri pentru deblocarea decontărilor din bugetul UE a circa 163,9 mil. euro, necesare pentru 6 proiecte de investiţii, dintre care 5 pe segmentul feroviar;
  4. Prevenirea şi combaterea furturilor de şine de cale ferată;
  5. Desfăşurarea în cele mai bune condiţii a POS-T prin investiţii în infrastructură;
  6. Optimizarea rutelor cu trafic scăzut sau inexistent;
  7. Definirea hărţii reţelei TEN – T şi a coridoarelor de transport prin România;

[/one_half]

[one_half]

Sectorul aeronaval

avion

  1. Stabilizarea financiară a companiei TAROM şi creşterea numărului de pasageri în concordanţă cu obiectivele stabilite în Planul de Management;
  2. Introducerea de noi rute de călătorie, orare îmbunătăţite, frecvenţe adiţionale, pe scurt: o adaptabilitate crescută la nevoile pasagerilor;
  3. Realizarea cerinţelor iniţiativei Cerul Unic European 2+” (Single European Sky – SES 2+), lansată în 2004, prin care se urmăreşte eficientizarea curselor aeriene, cu scopul evitării întârzierilor provocate de ambuteiajele aeriene;
  4. Implementarea SESAR, tehnologia necesară SES 2+, prin care se modernizează întreaga infrastructură europeană de control a traficului aerian şi se asigură siguranţă sporită şi fluidizarea curselor cu avionul;

[/one_half]

[/row_fluid]

[row_fluid]

[one_half]

Sectorul naval

vapor

  1. Dezvoltarea infrastructurii porturilor de la Dunăre pentru a le transforma în centre multimodale de transport naval – rutier – feroviar;
  2. Dezvoltarea şi modernizarea Portului Constanţa, prin investiţii în infrastructură, întărirea operaţiunilor vamale şi restructurarea taxelor;
  3. Cooperarea cu Agenţia Europeană pentru Siguranţă Maritimă în vederea modernizării legislaţiei în domeniul siguranţei navelor de pasageri;
  4. Dezvoltarea sistemului SafeSeaNet, o platformă de date integrată cu informaţii maritime pentru toate ţările din Uniune;

[/one_half]

[one_half]

Sectorul metroului bucureştean

metrou

  1. Asigurarea resurselor pentru finalizarea Magistralei 5 Drumul Taberei-Pantelimon şi a Magistralei 4 Bucureştii Noi-Gara de Nord;
  2. Identificarea soluţiilor de finanţare ale construcţiei Magistralei 6 Aeroportul Henri Coandă-Gara de Nord şi de reducere a costurilor prin reanalizarea specificaţiilor tehnice iniţiale;

[/one_half]

[/row_fluid]

Descarcă documentele strategiilor europene:

 

white-paper-illustrated-brochure_en-180x242Danube-Strategy-180x255