4 septembrie, 2008

Porturile de la Marea Neagra introduse in Politica Portuara Europeana

FacebookTwitterGoogle+Share

Parlamentul European a adoptat astazi un raport de referinta privind Politica Portuara Europeana, care contine noile linii de dezvoltare ale sectorului portuar necesare pentru a face fata la viitoarele cerinte de transport ale UE. Totodata, eurodeputatii au solicitat imperativ Comisiei Europene sa clarifice care sunt tipurile de ajutor de stat care pot fi acordate autoritatilor portuare.

Textul final contine si patru amendamente care vizeaza direct promovarea dezvoltarii portuare oi a transportului maritim la Marea Neagra, amendamente introduse de Ramona Manescu, europarlamentar liberal, raportor din umbra al opiniei Comisiei REGI.

Manescu a atras atentia in dezbaterea, de aseara din plen, “asupra porturilor de la Marea Neagra, care, desi indeplinesc cu succes toate cerintele unor terminale au totusi nevoie sa fie dublate de porturi si cai navigabile interne care sa faciliteze transportul multimodal si comertul cu Statele Membre care nu au acces la mare. In acest sens, Dunarea reprezinta un potential de exploatat, in perspectiva constituirii unui coridor logistic care sa lege zona Marii Negre, poarta estica a Europei, de Europa Occidentala.

“UE trebuie sa acorde o atentie deosebita regiunii Marii Negre, care poate deveni un pol de crestere si dezvoltare al Europei, contribuind astfel la reducerea disparitatilor economice dintre regiunile periferice si cele centrale.” a mai precizat Manescu, la finalul votului.

Raportul privind Politicile Portuare Europene, adoptat cu 572 pentru, 12 impotriva si 10 abtineri subliniaza ca sectorul portuar al UE se extinde rapid si ca globalizarea afecteaza in special sectorul maritim. Transportul maritim si porturile reprezinta, in opinia PE, doua componente cheie ale lantului care leaga Piata unica europeana de economia mondiala, fiind esentiale pentru manevrarea a 90% din comertul international al Europei. Textul adoptat ia in considerare si schimbarile majore ale traficului international rezultate in urma progresului economic si tehnologic, a largirii Canalului Panama si a maririi capacitatii navelor.

Ramona Manescu, europarlamentar PNL, membru în Comisia pentru Cultura si Educatie si membru supleant în Comisia pentru Dezvoltare Regionala

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*
*
Website