18 aprilie, 2014

UE: noi piețe pentru Cârnații de Pleșcoi, Magiunul de Topoloveni sau Covrigii de Buzău

O linie de finanțare europeană, ce a suferit săptămâna aceasta amendamente importante din partea Parlamentului European, va aloca bani pentru promovarea produselor agricole tradiționale în Europa și pe piețele din țări aflate în plină dezvoltare precum China sau Corea de Sud.
Totodată, sumele alocate pentru astfel de activități cresc de la 62 milioane de euro la nivelul întregii Uniuniuni Europene în 2014 la peste 200 de milioane de euro în 2020.

Folosindu-se de aceste noi oportunități de finanțare fermierii români pot face ca milioane de noi clienți din întreaga lume să guste din “Salamul de Sibiu”, “Cârnații de Pleșcoi”, “Covrigii de Buzău” dar și din “Țuica de Zetea”, “Burduful de Bobâlna” și, de ce nu, delicioasele “Plăcinte Dobrogene”.

Programul dă o șansă reală producătorilor tradiționali de mărci înregistrate la nivel european să își crească exporturile și cifra de afacere prin accesarea de noi piețe. Astfel, micile întreprinderi primesc un ajutor important și se implică în construirea unei reputații pentru produsele tradiționale românești de care suntem toți mândri și despre care știm că sunt de o calitate excepțională.

Este momentul ca autoritățile române să se implice serios în extinderea listei de produse și producători protejați la nivel european, acest statut eliminând accesul pe piață a contrafacerilor și asigurând accesul la noile linii de finanțare.

De asemenea, micii producători, care de multe ori nu au experiența limbajului rigid al formularelor europene, vor trebui sprijiniți și încurajați să acceseze aceste instrumente. Suntem cu toții mândri de aceste produse, le cunoaștem calitatea și gustul unic, iar sprijinul oferit de această linie de finanțare europeană împreună cu apartenența la cea mai mare piață comună trebuie puse în valoare.

Proiectele ce vor primi finanțare prin acest nou program trebuie să crească nivelul de informare despre calitatea deosebită a acestor produse precum și despre metodele tradiționale folosite la realizarea lor. În același timp, ele trebuie să țintească câștigarea de noi clienți pe piețele emergente. Procentul finanțării nerambursabile poate atinge 80%, făcând-o astfel atractivă pentru foarte multe IMM-uri din România.

Mai multe detalii despre stadiul actual al noii linii de finanțare și etapele viitoare, până la intrarea în vigoare odată cu ianuarie 2015, se găsesc pe site-ul Comisiei Europene.